Η Renault παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό 5 E-Tech Electric τον Φεβρουάριο του 2024 στο Παρίσι, παρουσία του Car and Driver. Στις αρχές του έτους κατέκτησε τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ευρώπη, μαζί με την Alpine A290 και εδώ και λίγες μέρες γνωρίζουμε τις τιμές του στη χώρα μας.
Τι απέμενε, λοιπόν; Να έρθει και με… φυσική παρουσία στην Ελλάδα, κάτι που αποτελεί πραγματικότητα. Το Car and Driver συνάντησε το Renault 5 στην έκθεση Renault Dacia Κυριακούδης (Θηβών 46 Πειραιάς) και δεν έχασε την ευκαιρία να το φωτογραφήσει.
Το νέο supermini της γαλλικής φίρμας έχει μήκος 3.922 mm, πλάτος 1.774 mm, ύψος 1.498 mm, με μεταξόνιο 2.540 mm. Είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα AmpR Small της Ampere, γεγονός που εξασφαλίζει άνετους εσωτερικούς χώρους για την κατηγορία (με πορτμπαγκάζ που ξεκινά από 326 L) και μικρότερο συνολικό βάρος (από 1.372 kg).
Σχεδιαστικά, ξεχωρίζουν οι ζάντες 18 ιντσών που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και των τεσσάρων εξοπλιστικών εκδόσεων, τα τονισμένα φτερά και αρκετά στοιχεία που παραπέμπουν στο θρυλικό 5 του παρελθόντος, όπως για παράδειγμα τα πίσω φωτιστικά σώματα με την κάθετη διάταξη. Στο εμπρός μέρος, οι LED προβολείς θυμίζουν ανθρώπινο μάτι που κάνει νεύμα στον οδηγό, την ώρα που τα φώτα ομίχλης σε τετράγωνο σχήμα είναι τοποθετημένα στον προφυλακτήρα στην ίδια θέση με το εμβληματικό 5 Turbo.
Tο εσωτερικό έχει μοντέρνα σχεδίαση και διαθέτει προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, χωρίς να λείπουν και τα στοιχεία «σύνδεσης» με το παλιό μοντέλο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει οθόνη 10,25 ιντσών (7 ιντσών στην εισαγωγική έκδοση evolution), ενώ στο κέντρο του ταμπλώ δεσπόζει η οθόνη 10,1 ιντσών για το σύστημα infotainment.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και ασφάλειας από την βασική έκδοση. Μεταξύ άλλων, Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας, ESP και Hill Assist, σύστημα διατήρησης λωρίδας και αποτροπής απόκλισης από αυτήν, σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης και αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων.
Το νέο Renault 5 E-Tech είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες, ενεργειακής χωρητικότητας 40 kWh και 52 kWh. Η πρώτη συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 120 PS και 225 Nm, με αυτονομία 312 km, προσφερόμενη σε 2 εξοπλιστικές εκδόσεις (evolution και techno).
Από την άλλη πλευρά, η μεγαλύτερη μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία 410 km, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 150 PS και 245 Nm. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρεται επίσης σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, techno και iconic.
Αναλυτικά οι τιμές των εκδόσεων του Renault 5 E-Tech Electric στη χώρα μας:
ΕΚΔΟΣΗ | ΤΙΜΗ |
evolution 40kWh 120 PS | 26.900 € |
techno 40kWh 120 PS | 29.400 € |
techno 52kWh 150 PS | 32.900 € |
iconic 52kWh 150 PS | 34.900 € |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
LIVE PHOTOS: Το νέο Ford Puma Gen-E μπήκε στις ελληνικές εκθέσεις (τιμή)
LIVE PHOTOS: Το ολοκαίνουριο Skoda Elroq μπήκε στις εκθέσεις (εκδόσεις-εξοπλισμός)
Volkswagen: Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο μοντέλο GTI - Πότε θα παρουσιαστεί